Grafický design I → Harper’s Bazaar

Harper’s Bazaar



Autor: Barbora Němcová

Rok: 2018

Kategorie: typografická úprava

Ve své práci jsem se rozhodla pro redesign amerického módního časopisu Harper’s Bazaar. Formát časopisu jsem oproti originálu zvětšila na velikost 250 × 325 mm, aby stránky dostaly více prostoru a lépe vynikly módní fotografie. Obálka magazínu je na matném křídovém papíru 200 g/m² a knižní blok je tištěný na matný křídový papír 100 g/m². Titulní strana je řešena hlavičkou s logem Bazaaru, na které jsem použila písmo Berlingske Serif Stencil ve spojení s písmem Hercules. V písmu jsou vynechány některé tahy, přesto zůstává díky výrazným serifům dobře čitelné ve větších velikostech. Dominantou stránky je fotografie, pod níž je prostor pro podtituly, které čtenáře informují o článcích v magazínu. Celý magazín jsem koncipovala do klasického a elegantního stylu. Snažila jsem se udržet minimalistický charakter, aby se v obsahu dalo lépe orientovat. Pro nadpisy a podnadpisy jsem použila písmo Berlingske Serif, které ladí s logem časopisu, je elegantní a dobře čitelné i při menších velikostech. Pochází od Jonase Heckshera z dánské písmolijny Playtype. Pro sazbu textu jsem zvolila serifové písmo Hercules Františka Štorma. Celý magazín je uspořádán do trojsloupečné sazby a text zarovnán do bloku (s výjimkou krátkých článků, které jsou zarovnány na praporek). Každý článek je uveden nadpisem a fotografií. Dále stránky obsahují zvýrazněný perex, který čtenáře navnadí v článku pokračovat, a informace o fotografovi, autorovi textu a stylistovi. Počátek článku označuje výrazná iniciála a text je většinou pouze ve dvou ze tří sloupců, aby tak stránky získaly více světla a prostoru.